Pompy wielostopniowe MK / MKX

Popularne pompy wielostopniowe, normalnie ssące, przeznaczone do podnoszenia ciśnienia w systemach dostarczania wody pitnej i przemysłowej, systemach nawadniania, myjniach i aplikacjach wymagających wyższych ciśnień pracy.

Zakres typoszeregu:

  • silniki o mocy do 55 kW, 2900 i 1450 obr./min, klasa izolacji F, klasa szczelności IP 55
  • zasilanie 1~ i 3~ 50Hz, dostępne warianty napięcia i częstotliwości (np. 500V, 60Hz)
  • wydajność maksymalna do 110 m3/godz.
  • Wysokość podnoszenia do 394 m słupa wody
  • Temperatura cieczy od -15°C do 120°C
  • Maksymalne ciśnienie korpusu do 25 bar (kołnierze okrągłe), do 16 bar (kołnierze owalne)
  • Dostępne wersje z wolnym wałem, bez napędu – do zabudowy pod silnik normowy

Cechy konstrukcyjne:

  • Zintegrowane łożysko kompensujące siły osiowe, pozwala to na stosowanie standardowych silników normowych bez dodatkowego łożyska osiowego i wydłuża żywotność
  • normowe uszczelnienia mechaniczne EN12756
  • wał chroniony panewkami z materiału o wysokiej odporności na wycieranie
  • podwójny pierścień ochronny dyfuzora, materiał samo-smarowny
  • dostępne wykonania z falownikiem zabudowanym na pompie (do 15kW)
  • wykonania z przyłączami kołnierzowymi lub owalnymi
  • kierunek obrotów silnika przeciwny do ruchu wskazówek zegara, patrząc od strony napędu
  • produkowane w 100% we Włoszech i zgodne z dyrektywą ErP (urządzenia energooszczędne)

Budowa – seria MK

  • podstawa, łącznik, górna pokrywa – żeliwo szare EN-GJL-250
  • korpus, wirniki, dyfuzory – stal nierdzewna 1.4301 (AISI 304)
  • wał stal nierdzewna AISI 431 (1.4057)
  • uszczelnienie mechaniczne dwukierunkowe zgodne z EN12756, grafit/węglik krzemu/EPDM
  • uszczelki EPDM

Dostępne wersje wykonania:

MKX – pompa w wykonaniu ze stali kwasoodpornej AISI316, wirniki i dyfuzory odlewane dla MK50 i większych, rozwiązanie o bardzo wysokiej odporności korozyjnej, uszczelki FKM

PMK – pompy bez silnika, do zabudowy z normowym silnikiem elektrycznym

MK-IVE – pompa z zabudowanym falownikiem na silniku (dostępne do mocy 15 kW)

Warianty uszczelnienia mechanicznego:

  • BQ1EGG (wykonanie standardowe grafit/węglik krzemu/EPDM)
  • BQ1VGG (grafit/węglik krzemu/FKM )
  • U3U3VGG (węglik wolframu/węglik wolframu – odporne na wycieranie)